REPORTATGE 1er DOS DIES DE TRIAL DE CAMBRILS

Escrito por MOTOCAT  //  04/06/2019  //  Featured CA, Slider CA, Trial  //  No hay comentarios

ESPECTACULAR PRIMERA EDICIÓ DELS 2 DIES DE TRIAL DE CAMBRILS

Aquest passat cap de setmana s’ha recuperat un trial de fa molts anys. Gairebé un centenar de pilots i seguidors van arribar fins a lapoblació tarragonina de Cambrils per poder gaudir d’aquest trial.

El Motocat, juntament amb el Motoclub Cambrils, han recuperat una edició d’un trial de llarga durada. Un trial renovat que pretén ser un referent en els trials de llarga durada del territori. També cal destacar l’ajuda de Montesa fent que sigui una proba puntuable per el Trofeig Montesa.

Abans de res, cal donar les gràcies a totes les administracions que han fet possible la realització d’aquest trial. Ja portem un temps, i ens trobem que cada vegada és més complicat poder fer trials d’aquest tipus per temes administratius i per això volem agrair la implicació de l’ajuntament de Cambrils, de Mont-Roig del Camp i de  Vilanova d’Esconralbou, ja que sense els seus Alcades/Regidors hagués estat impossible fer el trial. També agrair al Càmping La Llosa pel seu tracte amb tota l’organització. I finalment, a tots els col·laboradors del trial de la zona, comerciants i empreses. Des de l’organització els volem traslladar un fort aplaudiment.

El trial

El divendres, a primera de hora de la tarda, al Pàrquing del carrer Tramuntana de Cambrils ja es començava a sentir una forta olor de benzina, i és que els pilots més previsors ja varen començar a arribar per poder fer les verificacions administratives. Poc a poc, el parc tancat s’anava omplint de motos.

Dissabte, a les 8 del matí, ja amb un dia ben assolellat van començar a arribar els pilots i seguidors al parc tancat, un ambient 100% trialer esperant gaudir d’una jornada de trial que els dos motoclubs havien preparat amb gran il·lusió. Un cop fetes les verificacions administratives de tots els pilots i després de haver esmorzat un bon entrepà de botifarra, cap a les 09:30h es van començar a donar les sortides dels pilots.

Només començar, els pilots es posaven de cap a dins de la riera i començaven a enfilar cap amunt, direcció al barranc de Rifà a on hi havia gairebé totes les zones, unes zones força senzilles per a que els pilots de tots els nivells poguessin gaudir i sobretot no fer-se mal. Com diem al Motocat, un trial amb zones clàssiques. El que sí que va ser exigent van ser els més de 35km d’interzona que passaven per el Barranc, una zona plena de pedres que va fer que els pilots i seguidors haguessin d’esforçar-se al màxim per passar. Una vegada passat el Barranc i transcorregut un tros d’interzona, arribaven a les mítiques zones Manel Soler, on ell mateix esperava els pilots per marcar la puntuació a la targeta i per fer-se una foto amb els que ho volguessin. Abans de començar el camí de baixada a Cambrils, van passar per l’Ermita Mare de Déu de la Roca, on es va fer un dinar amb unes vistes increïbles. De baixada ja per la riera de Cambrils, els pilots es van anar trobant varies zones Indoor, una d’elles localitzada a la mateixa platja.

La categoria de Grocs va estar força renyida en la primera jornada, el tercer pilot classificat amb 6 penalitzacions va ser Jordi Cerda Romeu separat del segon pilot per només un punt, i és que Victor Martín Bordanau va completar les 18 zones amb 5 penalitzacions; i també, a un sol punt de diferència, es posava en primera posició Josep Gassó Garcia amb 4 penalitzacions. Així doncs, van quedar tots expectants a la passada de diumenge per veure com quedaria aquesta categoria.

En Verds, categoria amb força afluència de pilots, també va estar molt igualat. Entre els 7 primers pilots només hi va haver 4 punts de diferència. Els pilots Miquel Ramon Viñas (3P) 6è, Francesc Giralt (3P) 5è i Lluis Vancells (3P) 4rt. Asier Zurbano, tancava el podi amb 2 penalitzacions, a un punt i empatat amb el primer, Agustín Ribes, amb 1 penalització, es posava en segona posició per darrere de Carlos Guasch, que pujava a l’esglaó més alt del podi.

En la categoria dels Blaus, el grup amb més pilots, amb 33 participants, va quedar també força ajustada, una altre vegada un podi amb empats i és que Jordi Pares Tarter i Ricard Alcaraz van estar força anivellats. Ricard Alcaraz, després de cometre una errada en la zona 2, va estar brillant la resta de la carrera, i sent el pilot que va fer més zones sense cap penalització, es va posar en tercera posició amb 6 punts. En la segona posició i també només a un sol punt del tercer, Sergi Oliveras, amb 5 penalitzacions pujava al segon esglaó i Nazario García, amb una impecable actuació va aconseguir sumar només 2 penalitzacions.

I en la categoria reina del trial, Vermells, amb una bona participació de pilots presents en el campionat del Món i del Nacional, sí que hi va haver més diferències entre els pilots. El pilot de Sherco, Sergio Puyo Vicente, pujava en tercera posició del calaix del podi amb 16 punts. A 5 punts, amb 11 penalitzacions, el pilot de TRS Eric Miquel es posava en el segon calaix, i amb la seva Montesa i amb el “ESPECTACOLO” Francesc Recio guanyava la jornada amb només 3 punts de penalització.

Al vespre, es va celebrar el tradicional sopar de germanor al Càmping La Llosa junt amb totes les autoritats de la zona i els controls. Es va fer especial menció a les persones que van desbrossar i netejar gran part de les zones i interzones. I també es va donar les gràcies al Motoclub Cambrils per l’obsequi que van entregar al Motocat.

Diumenge, amb la ressaca trialera de la gran jornada de dissabte i amb algunes categories ben renyides, a les 8 del matí i amb un sol de justícia, ja teníem els pilots esmorzant i agafant forces una altre vegada per a les 8:30h poder començar el trial. A la jornada del diumenge s’havien eliminat algunes zones per tal de poder acabar més aviat i gaudir tots junts d’una bona fideuà.

Així doncs, pel volt de les 12 del migdia ja començaven a arribar els primers pilots. Tots amb cares de cansament però ben contents d’haver acabat el Trial de Cambrils.

Pel que fa a les categories, en Grocs, van aconseguir distanciar-se i Jordi Cerda tornava a ser tercer amb 12 penalitzacions, Josep Gassó va baixar a la segona posició amb 4 penalitzacions i Victor s’emportava la victòria del dia i del trial fent només 2 penalitzacions. En la General, Jordi Cerda 3er amb 18 Punts, Josep Gassó 2on amb 8 punts i només a un punt, Victor Martín guanyava en Grocs amb 7 punts.

En Verds, la jornada acabava amb puntuacions també molt baixes, Agustín Ribas era tercer amb 5 penalitzacions, Asier Zurbano a només un punt es feia amb el segon lloc amb 4 penalitzacions i Lluis Vancells, que va completar totes les zones amb només 1 penalització es va posicionar com a guañador. La General de Verds, va quedar molt igualada, ja que des del segon calaix del podi fins a la 5ena posició empataven amb 6 penalitzacions cada pilot, pel que es va haver de fer desempat segons el temps. Asier Zurbano quedava 3er amb 6 punts, Agustín Ribas segon amb 6 punts, i a tant sols 2 punts Lluis Vancells guanyava la proba amb 4 penalitzacions.

En Blaus, Nazario García pujava al tercer lloc amb 8 penalitzacions, Jordi Pares era segon amb 9 penalitzacions i Ricard Alcaraz, espectacular i brillant va girar amb 0 penalitzacions. En la General, el tercer lloc va estar lluitat fins a la última zona i és que per només un punt Bernad Riviere es va quedar fora del podi, Jordi Pares va ser tercer amb 14 punts, Nazario Garcia segon amb 11 punts i Ricard Alcaraz aconseguia la primera posició amb 6 punts.

En Vermells, es repetien les posicions de dissabte, Sergio Puyo tancava el podi amb 16 penalitzacions, Eric Miquel li va posar les coses mes difícils a Francesc Recio amb només 2 penalitzacions, però Recio es va fer amb la primera posició girant a un 1 punt. A la General, es respectaven les posicions, Sergio Puyo era tercer amb 26 punts, Eric Miquel segon amb 13 punts i Francesc Recio, guanyador de la categoria amb nomes 4 punts.

Durant el trial els pilots, seguidors i públic de les zones van tenir la gran sort de poder gaudir del trial veient com els germans Gelabert, Miquel i Aniol, van fer de cada zona una area d’exhibició. Agraïm que estiguessin donant espectacle tot i que aquesta setmana hagin d’anar de viatge al Japó per disputar la següent prova del mundial.

No ens cansarem de donar les gràcies a tothom, pilots, seguidors, controls, membres de l’organització i de tota aquella gent que hi ha al darrere! Volem tornem a mencionar les administracions que han fet que tot siguin facilitats. Tenir ajudes així, ens motiva a seguir organitzant trials! També ens volem dirigir a les cases de motos, animant-los a col·laborar i a donar més suport a aquest tipus d’esdeveniments i poder fer arribar els trials socials a més aficionats, jornades que serveixen per donar a conèixer i gaudir d’aquest esport, i animar a la gent a practicar l’esport que més ens agrada: el TRIAL.

Motocat, Motoclub Amics Trial – Motoclub Cambrils

Deja un comentario.

comm comm comm