Reportatge 2 Dies Trial Talamanca, 4 i 5/03/17

Escrito por MOTOCAT  //  09/03/2017  //  Featured CA, Noticies, Trial  //  6 Comentarios

Com sempre, vull començar aquest reportatge fent un agraïment a totes les persones implicades en l’organització i desenvolupament dels 2 Dies Trial Talamanca, celebrats els passats 4 i 5 de març de 2017:

Al Municipi de Talamanca, Propietaris, Agents Rurals, Mossos d’Esquadra i Servimedic.

A l’alcalde de Talamanca, Josep Tarín.

A la responsable del Càmping La Tatgera, Ester Tarín.

Al Club Esportiu Talamanca.

Però sobre tot als controls i resta de persones vinculades a l’organització, unes 70 persones que, desinteressadament i amb il·lusió, han treballat perquè tot anés bé.

A tots els Pilots, però especialment als vinguts de més lluny, pel seu esforç: eivissencs, mallorquins i de Pamplona.

A tots els Seguidors i Motxillers.

A MONTESA-HONDA per la seva col·laboració i per decidir que aquesta prova formés part del Trofeu Montesa.

I finalment, als nostres col·laboradors: CÀMPING LA TATGERA, CLÀSSIQUES BERGADÀ, GUMEN CÀTERING, INDI, INFANTE DISSENY, JOAQUIM VALLS, LIMIT MOTOS, MRW, PUMA RACING, RIBERA TRANSPORTS I EXCAVACIONS, THE MAGICALS, TIENDABIKER, TRIALGO, TROFEOS LÍDER, HOSTAL MUNTANÉ, HOTEL ELS NOGUERS  i al restaurant LES VOLTES de Talamanca.

Per a tots: UN FORT APLAUDIMENT VIRTUAL i moltes gràcies.

Dit això, és hora de començar a parlar del què ha estat aquest trial.

No va ser gens fàcil, portàvem mesos treballant, però a última hora sempre ens falta temps, temps per perfeccionar, ultimar detalls, retocar zones i polir petits aspectes. Vam aconseguir marcar un trial, amb totes les zones noves, intentant que fos del gust de tots els pilots que hi participaven. Trials de 6, 8 ó 10 zones, a dues o tres voltes en un recorregut de 6, 8 ó 10 Km. n’hi ha molts al nostre país, però trials de dos dies amb 20 zones diferents, fetes del dret i del revés, i amb una interzona de 25 Km. crec que només hi ha aquest.

El diumenge, sobre les 7h., gran part dels organitzadors ja eren al Club Esportiu Talamanca; també els responsables de les classificacions, Jordi Ódena i Montse, i de sortida de pilots, Josep Soldevila. El foc ja començava a fer les primeres brases per poder oferir un bon esmorzar a base de botifarra i pa amb tomàquet. No vam poder “obrir les portes” a la magnífica carpa de MONTESA perquè la pluja, vent i fred de la nit anterior les van deixar impracticables. De totes maneres, a les instal·lacions del Club Esportiu vàrem anar acollint a tots els pilots que, vinguts d’arreu de Catalunya i també de Pamplona, però sobre tot de Ses Illes, volien participar en els 2 Dies Trial Talamanca 2017.

El dia va començar plujós i fred, molt fred, però va sortir el sol i al migdia el terreny i el temps eren idonis per a la pràctica del trial.

Les diferents marques i botigues de Trial van desplegar les seves carpes per promocionar i ajudar a tots els pilots que hi eren presents.

Inscripcions:

14 pilots de nivell groc.

3 pilots de nivell groc clàssiques.

45 pilots de nivell verd.

3 pilots de nivell verd clàssiques.

25 pilots de nivell blau.

9 pilots de nivell vermell.

Dissabte a les 9:00 h. van anar sortint tots els pilots amb aquest ordre: grocs, verds, blaus i vermells. 6 hores (més 10 minuts penalitzant) va ser el temps atorgat per fer el trial.

Per aquesta ocasió vam marcar 20 zones (els grocs i verds en feien 18), en uns 25 Km., a fer en una volta.

Les zones 6, 7 i 8 estaven ubicades a l’entorn de la riera de Talamanca, espai protegit, però hem d’agrair a les autoritats que ens van donar permís per passar amb les motos NOMÉS AQUEST DIA. Vull recordar una vegada més que els terrenys de les zones 1 a 8 del primer dia van estar cedits exclusivament per aquesta prova.

A partir d’aquí, un petit tram d’enllaç de carretera on els mossos i personal de l’organització tenien cura de que tothom hi circulés amb precaució.

A la zona 9, al costat del càmping La Tatgera, comença el que ha de ser la futura Àrea de Trial de Motocat. Des de la zona 9 fins a la 18, totes eren dins el perímetre de l’Àrea.

Al càmping La Tatgera hi havia l’avituallament i repostatge de benzina.

La zona 20 la vam fer Indoor al mateix municipi de Talamanca i al costat de l’espai habilitat per al dinar.

Un cop va haver sortit l’últim pilot, quatre membres de la organització anaven girant les fletxes i portes de les zones perquè per el diumenge canviava tot el sentit d’aquestes, també del recorregut. No va ser fàcil, però vam quedar força satisfets.

El diumenge es va despertar amb temperatures baixes, però amb el cel ras. El sol ens acompanyaria al llarg de tot el dia i el terreny estava immillorable.

A les 9:00 h. van anar sortint tots els pilots amb el mateix ordre del dia anterior: grocs, verds, blaus i vermells. En principi vàrem donar 5 hores (més 10 minuts penalitzant) de temps atorgat per fer el trial, però no vam tenir en compte que les zones s’havien de tornar a mirar perquè la traçada era al revés del dissabte, i finalment el vam allargar a 6 hores (més 10 minuts penalitzant).

Al ser el recorregut també al revés el segon dia, les zones de la 3 a la 11 eren les que estaven situades dins el que ha de ser la futura Àrea de Trial de Motocat.  Igual que el dissabte, al càmping La Tatgera, hi havia l’avituallament i el repostatge de benzina. Tot seguit, el petit tram d’enllaç de carretera per anar cap a les zones 12, 13 i 14 que estaven ubicades a l’entorn de la riera de Talamanca, i que tornem a remarcar es podia passar amb les motos NOMÉS AQUEST DIA ja que els terrenys van estar cedits exclusivament per aquesta prova.

La zona 20 seguia sent Indoor (també amb el sentit canviat) al mateix municipi de Talamanca i al costat de l’espai habilitat per al dinar.

Tant dissabte com diumenge, tots els pilots i controls, així com els seguidors i acompanyants que haguessin comprat el ticket, al finalitzar el trial podien dinar sense esperar més temps que el que ells desitgessin. El càtering de GUMEN ens va fer uns correctes menús servits de forma excel·lent i això és d’agrair.

Poc després de les tres de la tarda, mentre la gent dinava i comentava el trial, vam fer el lliurament de premis a les sis categories que havíem previst. L’acte es va iniciar amb la proclamació del MOTOCATER DE L’ANY

Com molts ja coneixeu, des del 2008, Motocat va decidir atorgar anualment el reconeixement de “MOTOCATer de l’any” a un bon trialer, que s’hagués destacat per la seva dedicació a la comunitat trialera però, que abans de res fos bona gent. En aquesta edició, l’Àlbert Gil va ser qui va rebre el merescut guardó de mans del seu antecessor, Manolo Iborra. Va ser un moment molt emotiu. 

Classificacions

OBSERVACIONS:

Una vegada més, el permís de la Generalitat ens va ser lliurat el mateix divendres del trial, quan ja estava pràcticament tot marcat i encintat. No entendré mai quin criteri segueixen a l’hora de donar aquest permís, però això és un tema per tractar a part…

Vam organitzar aquest trial, amb dedicació i afició, recursos propis i hores, moltes hores, algunes de nervis i angoixes, però també de riures i plaer gaudint dels bons moments.

El comentaris generals dels pilots van ser molt bons. Grocs i verds van trobar molt adient el nivell. El blau potser amb un salt de dificultat massa elevat i el vermell força correcte. És complicat marcar a gust de tothom i més 4 nivells, però nosaltres vam posar tota la bona voluntat perquè fossin uns 2 Dies per recordar, creiem que ho vàrem aconseguir, però vull fer un comentari molt personal i és que, sincerament, tenia la il·lusió que oferir un trial de llarga durada per a motos modernes, sense deixar de pensar en les motos clàssiques, tindria una bona rebuda per part de l’afició, però les inscripcions no han estat tan nombroses com esperàvem i us he de confessar que estic trist i decebut. Caldrà valorar què fem en el futur.

Víctor Martín – President de MOTOCAT

2DTT 2017 galeria 1

2DTT 2017 galeria 2

2DTT 2017 galeria 3

2DTT 2017 galeria 4

6 comentarios en "Reportatge 2 Dies Trial Talamanca, 4 i 5/03/17"

  1. Toni Cardona 09/03/2017 a las 22:49 · Respon

    Un trial fanastic, els que estem acostumats a fer aquest tipus de proves valorem molt la feina que costa fer un muntatge aixi, enhorabona per la vostra tasca, hem disfrutat molt, gracies mil. Ens veurem a altres trials cracks, seguiu aixi

    • MOTOCAT 12/03/2017 a las 14:39 · Respon

      Moltes gràcies Toni.

  2. Josep Ma Llop 10/03/2017 a las 22:36 · Respon

    Trial fantàstic, moltes gràcies a tots.
    Si els pilots que vàrem córrer un dia tenim classificacions, ho Bordeu!!!!

    • MOTOCAT 12/03/2017 a las 14:40 · Respon

      Moltes gràcies Josep. Les classificacions eren per 2 dies, sap greu.

  3. Salvador Solé 12/03/2017 a las 23:23 · Respon

    Una organització i un marcatge perfecte. I no parlem ja de la zona i de l’ambient. Enhorabona per tot. Realment va ser un cap de setmana fantàstic. Moltíssimes gràcies i endavant.

    • MOTOCAT 13/03/2017 a las 06:33 · Respon

      Moltes gràcies Salvador.

Deja un comentario.

comm comm comm