Reportatge 50 Aniversari Sherpa T 12/07/15

Escrito por MOTOCAT  //  16/07/2015  //  Featured CA, Noticies, Trial  //  3 Comentarios

Les motos de trial van tornar a trepitjar l’asfalt del Circuit de Barcelona–Catalunya, però aquesta vegada, exclusivament per la marca Bultaco i més concretament pels models de Sherpa T.

Illustrator CS3 Mestre CMYK

Aquest 2015 es compleixen 50 anys de la creació d’un dels models més mítics de Bultaco, la Sherpa T. La reina del trial, una moto que va marcar un abans i un després en la història de la disciplina i que es va mantenir en producció, en les seves múltiples versions, durant quasi 20 anys.

És per aquest motiu que, des del MUSEU DE LA MOTO de Barcelona i MOTOCAT, li volíem retre un homenatge especial. Seria els dies 11 i 12 de juliol, coincidint amb la celebració de les 24Hores de Motociclisme al Circuit de Barcelona-Catalunya. Un cap de setmana dedicat a tots els “bultaquistes”, que començaria el dissabte amb un sopar de benvinguda i finalitzaria el diumenge amb una magnífica festa en el circuit: gran exposició de models Sherpa T i de trial clàssic, i retrobament de pilots i membres de la fàbrica Bultaco.

Facebook-logo-SHERPA-50

Però abans de començar a comentar com es va desenvolupar la celebració, m’agradaria fer una mica d’història sobre la reina del trial, “la Sherpa”.

El 1960 Bultaco va treure una moto derivada de la Tralla 101 de carretera (el primer model de la marca aparegut el 1959): la Sherpa N, una moto pensada per a ús rural a zones amb camins en males condicions. Aquesta moto es pot considerar la primera Bultaco de trial.

Poc després, Francisco X. Bultó, fundador i amo de Bultaco, va començar a organitzar a la seva finca familiar de San Antonio a Cunit el “Trial de San Antonio”. Era més que res una festa per a la gent de Bultaco. S’hi podia participar amb tot tipus de motos adaptades: Tralla, Sherpa N, etc. Més tard, Bultó va organitzar excursions amb els seus pilots, per experimentar de cara a aquesta prova, partint d’un “prototip” que anirien adaptant sobre el terreny. Aquesta moto seria l’origen de la que anys després va ser la Sherpa T.

L’any 1962, els nebots de Bultó: Juan Soler Bultó i Oriol Puig Bultó, van participar en un trial organitzat per la FIM a París amb la intenció de promocionar aquest esport al continent (ja que aleshores es practicava quasi exclusivament a les illes britàniques), per tal d’investigar sobre el terreny aquella desconeguda disciplina i millorar els prototips de la marca. Ja el 1963, Oriol Puig Bultó va participar als Scottish (6 Dies de Trial d’Escòcia) per provar els nous prototips més evolucionats. Va abandonar, però el rei del trial en aquella època, Sammy Miller, s’interessà per aquelles motos de dos temps, sorprès tant per la seva lleugeresa com per la vivacitat del motor.

Encara que abans ja s’havia organitzat algun altre trial a Catalunya (a part dels de San Antonio), es pot considerar 1964 com l’any d’inici d’aquesta modalitat al nostre país, sobretot després de la celebració a Barcelona del “I Trial del Tibidabo” l’1 de novembre d’aquell mateix any. Poc abans de que això succeís, aquell estiu, s’havia estat gestant la Sherpa T a la finca dels Bultó.

Sigui com fos, el fet és que Sammy Miller va estar l’estiu de 1964 a Cunit, a la finca San Antonio, provant el prototip que li havia preparat Don Paco Bultó, suggerint alguns canvis.

Després d’aquestes sessions, Sammy Miller manifestà que es sentia a gust sobre aquella lleugeríssima moto, va signar un contracte amb Bultaco i es va comprometre a col·laborar en el disseny d’una moto de trial que superés les pesades quatre temps angleses.

La Sherpa T, nom que va rebre el nou model de Bultaco, es presentà oficialment a l’exposició d’Earls Court (Londres) de 1964. Aquell Nadal, Sammy Miller la va estrenar en competició. La versió definitiva aparegué publicada per primera vegada en un assaig a la revista Motor Cycling, el 16 de gener de 1965, i la seva presentació oficial va ser al Saló de l’Automòbil (en aquells temps era conjunt automòbil i motos) de la Fira de Barcelona d’aquell mateix any.

A partir de 1966 l’expansió de la Sherpa T fou imparable, aconseguint més de 500 victòries i 30 campionats estatals en diversos països. Això va fer disparar la demanda, arribant a vendre 20.042 unitats en tot el món aquell any (aquesta xifra de vendes no va ser superada fins el 1973, amb 23.149 unitats venudes). De fet, cap a finals dels anys 60 la Sherpa de trial representava més del 90% de la producció de Bultaco.

El naixement d’aquesta moto marca un abans i un després. Amb la Sherpa T va arribar la gran revolució i l’expansió internacional del trial, ja que per primera vegada es disposava de motos lleugeres, divertides i eficients.

En els anys següents, la Sherpa T va tenir importants transformacions per anar mantenint el seu lideratge tecnològic. El 1965 es va comercialitzar la primera versió, el model 10.

Una altra fita en l’evolució d’aquesta moto fou en el 1972, quan va néixer la Sherpa T 350, la primera moto de trial de dos temps que superava els 300 centímetres cúbics.

Bultaco no oblidava els més joves i per ells fabricà la Tirón, Chispa i les Sherpa T de 74 i 125 centímetres cúbics.

Aquests són tots els models de Sherpa T que es van fabricar des del 1965 fins al 1981:

Model 10: (1965 – 1967)

També coneguda como la “Sammy Miller”. El motor de la primera Sherpa T derivava del de la Sherpa S de motocross de quatre velocitats i culata radial. El mateix any del seu llançament, 1965, es convertí en la primera moto no britànica guanyadora dels prestigiosos Sis Dies de Trial d’Escòcia.

Bultaco Sherpa T mod 10

Model 27: (1967 – 1968)

Aquest model es coneixia també como la Sherpa “San Antonio”, per haver estat desenvolupat a la famosa finca de la família Bultó. La seva aportació principal era el nou motor de concepció més moderna i canvi de cinc velocitats. També desapareixia la característica culata radial i es milloraven suspensions, sistema elèctric i estètica amb un nou dipòsit i seient.

Model 49: (1968 – 1971)

La tercera versió de la Sherpa T representà una fita important en l’evolució de la moto, ja que es va millorar en tots els aspectes, estètica inclosa. Amb aquest model, Sammy Miller va guanyar la primera edició del Campionat d’Europa. La moto disposava d’un magnífic motor de 250 c.c.

Model 80: (1971 – 1972)

O “Kit Campeón”. El model 49 comença a oferir com extra el cèlebre “Kit Campeón” a partir de 1969, opció que ja s’incorporaria de sèrie a partir de 1971 en el nou model 80. El popular Kit, que al principi s’anomenava “Kit Campeón Profesional”, consistia en un conjunt -dipòsit-seient-plaques laterals- en una sola peça, més un escape especial i altres accessoris.

Model 91 i 92: (1972 – 1974)

A part de mantenir la versió de 250 (model 91), Bultaco va presentar la Sherpa T 350 (model 92), la primera moto de trial de dos temps de més de 300 c.c. La versió de 1972 es va conèixer també com Sherpa “Ignacio Bultó”, ja que el fill gran de Don Paco feia de pilot provador i a les seves motos sempre assajaven detalls tècnics que s’aplicaven després en la sèrie.

Sherpa Ignacio

Tirón: (1972 – 1974)

La Bultaco Tirón fou una moto pensada per als més joves, encara que dissenyada a imatge i semblança (amb la mateixa aparença) de la Sherpa T dels adults. Va ser un llast l’excés de pes (càrters motor grans), el motor excessiu per un nen, el pneumàtic posterior sense tacs i uns comandaments que els menuts no podien accionar.

Model 124 i 125: (1974)

Al finalitzar la temporada i per fer rendible amb vendes els èxits esportius, s’inicia la producció d’aquests models de Sherpa amb diversos canvis substancials, alguns per reduir pes: xassís de crom–molibdè, boixes i corona de dural, noves llantes, etc.

Chispa: (1974 – 1982)

Es van corregir les errades de la Tirón creant la Chispa. La Chispa fou un model de mini moto infantil de trial fabricada per Bultaco de 1974 a 1982. El seu èxit comercial va fer que durant tot aquest període no experimentés cap canvi substancial i seguís amb les característiques generals inalterades. Destinada a nens d’entre 6 i 14 anys, la Chispa era una petita reproducció a escala de l’exitosa Sherpa, contribuint a popularitzar a Catalunya el “trial infantil”.

Model 150 i 151: (1975)

El model 151 va ser el darrer en incorporar el “Kit Campeón”. Presentava poques variacions respecte al model anterior: el reforç del xassís, la fixació culata-xassís, un nou càrter d’embragatge i un silenciador més eficaç amb un disseny diferent a la part final.

Model 155 i 156: (1975 – 1976)

L’aficionat al trial cada vegada era més jove i per tal de fidelitzar al client des de l’adolescència, sense grans canvis i aprofitant elements ja existents, Bultaco crea dos models nous: una Sherpa de 75 i una altra de 125 c.c.

Model 157, 158 i 159: (1975 – 1976)

El 1975 Bultaco tornava a renovar estèticament la Sherpa T desestimant el famós “Kit Campeón” i tornant als inicis: dipòsit i plaques laterals per separat. Aquesta moto es va conèixer entre els aficionats com la “Manuel Soler”, ja que el pilot català va participar activament en el seu desenvolupament. Amb els nous models 158 i 159 s’aconseguia millorar el par motor i l’elasticitat de la Sherpa T, així com la suavitat en les respostes. Per aconseguir-ho, a la 350 se li va canviar el carburador per un Bing 27 i se li va augmentar la capacitat del filtre. Amb el model 157 s’abarcava un nou mercat ja que la seva cilindrada no era superior als 125 c.c.

Sherpa Coutard

Model 238: (1975 – 1976)

A diversos països europeus les cilindrades inferiors a 240 c.c. tenien beneficis fiscals, pagaven menys aranzels i el seu preu podia ser més competitiu. Per aquest motiu, Bultaco va decidir fabricar aquest model de Sherpa amb una rebaixa substancial de la cilindrada fins arribar als 238 c.c. Es vengué bàsicament a França però ni tan sols el bastidor tenia una numeració especial, per la qual cosa és fàcil confondre-la amb el model 158 de 250 c.c.

Model 190 i 191: (1976)

Petits canvis respecte als models anteriors (158-159) que no diferien pràcticament en res.

Model 182 i 183: (1976)

En el primer semestre de 1976 es posen a la venda aquests dos models de Sherpa amb molt poques variacions i novetats respecte als models anteriors. Potser el més destacat sigui la modificació de cilindrada.

Modelo 184 i 185: (1976 – 1978)

L’eficàcia d’aquests nous models de 74 i 125 c.c. es fa evident, amb una nova distribució i un nou canvi, però el pes segueix sent massa elevat, amb un rendiment molt pobre, desfasat i antiquat respecte a la competència.

Model 198 i 199: (1978)

El model 199 aparegut el 1978, va adoptar un innovador dipòsit de plàstic irrompible, més estret a la zona dels genolls, que arraconà per sempre l’anterior de fibra de vidre (encara que en el Regne Unit s’exportava amb un d’alumini per qüestions legals). Aquesta nova Sherpa T presentava altres importants innovacions estètiques, com el nou disseny de seient, filtre d’aire i tapes laterals, parafangs en plàstic vermell i pintura negra mate en tot el motor, botelles de forquilla i manillar. Pel que fa al motor, es va reduir l’amplada degut al canvi de la tapa d’embragatge i es va augmentar la potència. Finalment, el bastidor es va allargar a la part posterior augmentant així la rigidesa.

Model 184A i 185A: (1978 – 1979)

L’estètica d’aquests dos models amb propulsors de 74 i 125 c.c. canvia radical i dràsticament. Entre diversos detalls de colors i peces, el més destacat és el canvi dels parafangs d’alumini, que són substituïts per uns de plàstic blanc.

Model 221: (1978 – 1979)

En un intent d’augmentar les vendes en el sector de la moto d’excursió, Bultaco treu al mercat una Sherpa amb el “Kit Pirineos” que consisteix en un dipòsit de més capacitat en plàstic blau irrompible, un seient biplaça, una nansa metàl·lica posterior, uns reposapeus per al passatger i una transmissió secundària adaptada al format trial-excursió.

Model 184B i 185B: (1979)

El 1979 es presenta la quarta i última versió de les Sherpa 74 i 125. Més canvis radicals en relació a les seves predecessores. Ara el model és blau en lloc de vermell. Dipòsit en polietilè amb un acabat molt millor que el de les seves germanes grans. Aquest model és molt atractiu ja que la seva semblança amb la 350 campiona del món és molt gran.

Model 198A i 199A: (1979 – 1980)

El departament de desenvolupament tecnològic no passava pel seu millor moment i davant la impossibilitat de presentar grans canvis tècnics, el 1979 es tornà a renovar l’estètica, canviant el clàssic color vermell pel blau, tant en el dipòsit i plaques, com en parafangs i xassís. El blau començava a dominar en tots els models de la marca i la Sherpa no havia de ser menys. També es van canviar i millorar: xassís, ancoratges del motor, basculant, etc.

Model 198B i 199B: (1981)

En plena crisi de Bultaco (crisi que va acabar comportant el tancament), la nova Sherpa T es va presentar al Saló de Barcelona del 1981. Dotada d’un nou canvi de sis velocitats i un xassís retallat a la cua (en un intent de perdre pes), era una rèplica del prototip desenvolupat per Yrjö Vesterinen durant la temporada 1981, en la que el finlandès va tornar a Bultaco finançat pels importadors europeus. Fou la darrera versió de la Sherpa T i significà el pas final en el desenvolupament de la moto de trial més cèlebre de tots els temps, després d’haver dominat la disciplina del trial durant més de quinze anys. Un dels trets més característics d’aquesta moto era el seu xassís pintat de blanc, motiu pel qual era coneguda com “la blanca”.

Sherpa 199 B

Palmarès:

Des del seu debut en competició a mans de Sammy Miller, la Sherpa T va guanyar, entre d’altres, cinc Campionats del Món consecutius (tots els que es van celebrar mentre la fàbrica va estar activa), quatre Campionats d’Europa, set vegades els Sis Dies d’Escòcia, quinze Campionats de Finlàndia, onze d’Espanya, nou campionats britànics i set de França.

Com exemple del seu potencial, el 1974 Bultaco va guanyar tots els principals campionats de trial que es disputaven a tot el món.

Com a curiositat, la Sherpa T ostenta un rècord que probablement romandrà invicte per sempre: el de major altitud aconseguida per una moto pels seus propis mitjans a l’Himàlaia, concretament 5.156 metres. Aquesta cota la van aconseguir sis catalans el novembre de 1973, en una expedició motoritzada a aquesta serralada, equipats amb les corresponents Sherpa T (Model 92) específicament adaptades per a la missió.

L’aventura, coneguda com Moto Himàlaia, va tenir força ressò internacional. Poc després, el Govern de Nepal va prohibir l’accés de vehicles motoritzats en aquella àrea, el que fa quasi impossible superar aquest rècord. No obstant això, fou finalment superat per altres dues expedicions catalanes en llocs diferents, també amb motos Bultaco Sherpa T: l’expedició Moto Igualada-Kilimanjaro (5.895 metres al Kilimanjaro l’any 1974) i la Moto Igualada-Aconcagua (6.800 metres a l’Aconcagua el 1977).

Després d’aquest apunt històric de la Sherpa, segueixo comentant la celebració del 50 Aniversari:

El 12 de febrer de 2015 em sonava el mòbil amb un número desconegut. Ja anava a tallar la trucada pensant que era algun comercial intentant vendre’m no sé què, quan entre les seves paraules vaig escoltar la marca Bultaco i Sherpa.

Era Cristina Soler, directora del Museu de la Moto de Barcelona, filla de l’Estanis Soler, director del Museu de la Moto de Bassella, directiu de Bultaco i organitzadors de la Bassella Race, que em trucava per comentar-me que volia  celebrar el 50 Aniversari de la Sherpa T amb un trial al Circuit de Barcelona-Catalunya.

IMG_3554

La idea em va atrapà, ho vaig transmetre a la Junta Directiva de Motocat i tots vam coincidir en acceptar la proposta. Des d’aquest moment el Museu de la Moto i Motocat acordaren organitzar conjuntament i coincidint amb les 24 Hores de Motociclisme de Catalunya, el 50 Aniversari de la Bultaco Sherpa T.

La idea de tornar al circuit amb una moto de trial m’il·lusionava, però el 14 d’abril rebia la pitjor notícia que podia rebre, la mort de Ramon Maltas.

Abans de continuar amb la crònica, deixeu-me escriure unes paraules d’agraïment i record per en Ramon, ja que ell va ser el “culpable” de que les motos de trial entressin al circuit per primera vegada (desembre 2012) per celebrar un Trial Solidari a benefici de la Marató de TV3. Allí on estigui segur que ens va acompanyar en aquest esdeveniment i va veure com les motos de trial tornaven a trepitjar l’asfalt del Circuit, però aquesta vegada la protagonista era la reina del trial, la Bultaco Sherpa T.

El Circuit té gent molt competent. Amb la Marga i  en Mubarak (responsables de l’esdeveniment) sempre ens hem entès a la perfecció. Posen fàcil el que és difícil, solucionen problemes a una velocitat de vertigen, les curses a la pista són pòdiums als despatxos…, en fi, que una vegada més (i ja en van dues) ens hem sentit molt ben acompanyats i tractats.

En aquesta ocasió ha coincidit amb el recent nomenament d’en Joan Fontseré com a Director del Circuit, en substitució de Salvador Servià.

Amb Servià, en la celebració del Trial Solidari, vam mantenir una molt bona relació, i ara amb en Joan Fontseré s’ha repetit i amb ell parlem el mateix idioma, parlem en “format trial”.

El dimecres 8 de juliol tenia lloc la presentació de les 24 Hores, i també del 50 Aniversari, al Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet, i no vam faltar a la cita.

IMG_3754 IMG_3780

El divendres 10 de juliol ens desplaçàvem a marcar les zones i amb aquest motiu ja entràvem al Circuit amb la Sherpa. Les fotos amb la Sherpa a les grades de l’estadi no es van fer esperar.

IMG_3792 IMG_3793

El dissabte 11 de juliol, en el “Pit Walk” de les 24 Hores, l’equip de Suzuki Català ens proposava la possibilitat d’“enfrontar” una de les Sherpa amb la moto que participaria a la prova de resistència. Evidentment, va ser un plaer.

IMG_3817 IMG_3834 IMG_3846

Dit això, passo a comentar tot el que fa referència a l’esdeveniment del 50 Aniversari de la Bultaco Sherpa T:

Es va organitzar amb quatre grans grups: sopar, pàdoc, trial i volta commemorativa al circuit.

Sopar:

Prop de 80 comensals, entre ells pilots i directius de la marca: Oriol Puig Bultó, Ignacio Bultó, Manuel Soler, Bernie Schreiber, Ettore Baldini, Marcel Wittemer, Javier Cucurella, Joan Chalamanch, Rafael Puig Bultó, Estanis Soler, etc. Tots vam gaudir d’una vetllada molt emotiva i agradable. Es van projectar vídeos de l’època i des de la distància un de Sammy Miller, que no va poder assistir-hi per motius d’agenda. També es va fer entrega de dorsals personalitzats als pilots il·lustres que ens acompanyaven.

Per altres compromisos professionals, no van poder assistir al sopar Josep Abad, President de la Federació Catalana de Motociclisme, ni Joan Fontseré, Director del Circuit de Barcelona-Catalunya, pero sí que ens van acompanyar el diumenge.

IMG_4002 IMG_4054 IMG_4071 IMG_4198 IMG_4296 IMG_4363

Pàdoc diumenge 12 de juliol al Circuit:

Poc a poc anaven arribant els prop de 170 pilots inscrits, aparcant en un pàrking excel·lentment organitzat. A cadascun se li entregava un pack commemoratiu amb una motxilla, gorra, clauer, pins i full de firmes, juntament amb un dorsal al més pur estil de trial clàssic.

IMG_4473 IMG_4587

Una a una van anar entrant les motos al pàdoc, i es van ajuntar prop de 200 Sherpa, ja que alguns en portaven més d’una. També en aquesta ocasió perfectament ordenades i classificades per models.

IMG_4364 IMG_4543 IMG_4544 IMG_4573 IMG_4581 IMG_4582 IMG_4583 IMG_4598 IMG_4643 IMG_4645 IMG_4646 IMG_4647 IMG_4657 IMG_4659 IMG_4664 IMG_4665 IMG_4707 IMG_4709 IMG_4736

Destacar la presència de les Sherpa que van pujar al Kilimanjaro i a l’Himàlaia. Una Sammy Miller (model 10) amb número de xassís 16 fou la Sherpa més antiga exposada i he de dir que en perfecte estat de revista. També destacar una altra Sammy Miller primera sèrie amb els pneumàtics originals amb els tacs en forma de fletxa.

IMG_4589

Les noves Brinco, de la mà de la renascuda Bultaco, van estar amb nosaltres al pàdoc, i els assistents podien provar aquest vehicle, a mitges entre una bicicleta i una moto. Realment és espectacular veure-les circular.

IMG_4509

Trial Clàssic:

Per aquesta ocasió vam preparar cinc zones amb tres nivells, en les que els participants inscrits podrien gaudir amb les seves flamants Sherpa:

GROC de passeig, per al que té una Sherpa restaurada i volia una foto amb la moto a la zona, però sense ratllar els parafangs originals.

Porta GROCS 50 SHERPA002 IMG_3649

VERD que poguessin fer tots.

Porta VERDS 50 SHERPA003 IMG_3635

BLAU, més potent, que pogués ser una mica “d’exhibició”.

Porta BLAUS 50 SHERPA004 IMG_3644

Zones (cadascuna amb un nom suggestiu lligat a Bultaco):

Zona 1 – Paco Bultó, a les grades de l’estadi.

Zona PACO BULTÓ 50 Sherpa

Zona 2 – Sammy Miller, al bosc situat al costat del circuit, accés 21.

Zona SAMMY MILLER 50 Sherpa

Zona 3 – San Antonio, al costat de la zona 2, al bosc, accés 21.

Zona SAN ANTONIO 50 Sherpa

Zona 4 – Kit Campeón, en una zona verda del circuit.

Zona KIT CAMPEÓN 50 Sherpa

Zona 5 – Manel Soler, a les escales de l’accés 7.

Zona MANEL SOLER 50 Sherpa

Quan els participants van haver afrontat les zones tantes vegades com volien, sempre amb el “ressò ambiental” de les motos que estaven rodant les seves darreres hores de resistència, les Sherpa tornaven a entrar al pàdoc, a l’espera de fer tots plegats la volta commemorativa pel traçat del circuit.

IMG_4769 IMG_4789 IMG_4839 IMG_4872 IMG_4876 IMG_4939 IMG_5001 IMG_5087 IMG_5091 IMG_5092 IMG_5119 IMG_5127 IMG_5134 IMG_5176 IMG_5186 IMG_5193 IMG_5236 IMG_5258 IMG_5278 IMG_5286 IMG_5294 IMG_5321 IMG_5332 IMG_5336

Volta commemorativa:

Les 24 Hores finalitzaven a les 15:00 h. i era aleshores quan arribava el moment de sortir a l’asfalt per fer una volta commemorativa i finalitzar així l’acte del 50 Aniversari de la Sherpa T.

IMG_5357 IMG_5384 IMG_5393 IMG_5404 IMG_5434 IMG_5435 IMG_5479 IMG_5486 IMG_5488 IMG_5505 IMG_5511 IMG_5515 IMG_5523 IMG_5535 IMG_5550 IMG_5569 IMG_5661 IMG_5665 IMG_5679 IMG_5680 IMG_5702 IMG_5748 IMG_5750 IMG_5949

Era l’hora d’acomiadar-se.

IMG_5955

La satisfacció d’haver celebrat el 50 Aniversari de la Sherpa amb zero incidències va ser el millor regal per a uns organitzadors que amb els mitjans disponibles, han realitzat una molt bona tasca. Per això, des d’aquestes línies vull fer palès el nostre agraïment a:

Cristina i Estanis, Francesc i Montse, Piru, Manolo i Emi, Pep, Coral i Pol, Asier i Marta, Margarita, Daniel, Albert i Marc.

I als col·laboradors:

Circuit de Barcelona-Catalunya, Bultaco, Todo Trial, BSC, Hotel Mercure, FCM i Ajuntament de Barcelona.

Com sempre, hi ha coses a millorar i en prenem bona nota; també esmentar aspectes “negatius” com la calor insuportable que ens farà replantejar-nos qualsevol esdeveniment en aquesta època de l’any, les inscripcions a darrera hora que fan una mica més difícil la bona organització i previsió, alguna actuació “desafortunada” d’algun participant, l’haver de senyalitzar 3 vegades la zona 1 de les grades, ja que entre dissabte i diumenge a primera hora havien desaparegut cintes, fletxes, etc… Però tot això no ens treu el bon gust que ens ha deixat aquesta celebració.

¡Feliç Aniversari Bultaco Sherpa T!

Full firmes 50 SHERPA T

Víctor Martín (President de MOTOCAT)

Galeria fotos Sopar

Galeria fotos Pàdoc i Trial

Galeria fotos Volta Commemorativa

Vídeo

 

3 comentarios en "Reportatge 50 Aniversari Sherpa T 12/07/15"

  1. Rafael Esteve Claramunt 02/08/2015 a las 06:59 · Respon

    Gracias a los organizadores, fue un día inolvidable.

    • MOTOCAT 03/08/2015 a las 16:04 · Respon

      Cierto! nosotros pensamos igual. Gracias por tus comentarios.

  2. Kamarad Hartwig 08/09/2015 a las 09:57 · Respon

    Grandios !

    We are Butaco Riders from Austria, and i have a Trial Museum in Austria named
    1.Europ.Trial Museum

Deja un comentario.

comm comm comm